אדובי (Adobe) הודיעה כי תרכוש את חברת Semrush, המתמחה בקידום אתרים (SEO), תמורת כ‑ 1.9 מיליארד דולר במזומן. המהלך נועד להרחיב את כלי השיווק של החברה ואת מגוון השירותים שהיא מציעה ללקוחות פרטיים וחברות.
בידיעה לעיתונות שאדובי פרסמה בעמוד החדשות שלה היא ציינה כי היא הציעה 12 דולר למניה של Semrush – כמעט פי שניים ממחיר הסגירה של המניה ביום שלפני ההודעה, שעמד על 6.89 דולר. המשמעות היא שהחברה מעריכה את Semrush בכ‑ 1.9 מיליארד דולר, הרבה מעל לשווי השוק שלה ביום שלישי האחרון, שעמד על כ‑ 1 מיליארד דולר בלבד.
בידיעה נכתב "Semrush, משלבת את יכולות ה- GEO שלה יחד עם יותר מעשר שנות ניסיון ב- SEO, ומסייעת למותגים לשפר את נראות המותג שלהם ולהרחיב את טווח ההגעה של קהל היעד שלהם. הפתרונות של Semrush עונים על צורך גובר וחיוני בקרב משווקים: להישאר גלויים בחיפוש AI. משווקים פונים יותר ויותר לצוותי SEO ולשותפים שלהם כדי לקדם את אסטרטגיות השיווק הגנרטיביות שלהם בבינה מלאכותית, ו- Semrush מספקת פתרונות רבי עוצמה כדי לספק נראות ורלוונטיות למותג. ברבעון האחרון שלה, Semrush הניעה צמיחה של 33% בהכנסות השנתיות החוזרות משנה לשנה בפלח הלקוחות הארגוניים שלה, וזכתה באמון של מובילים בתעשייה כמו Amazon, JPMorganChase ו- TikTok".
אדובי זיהתה שחברות רוצות להופיע בתשובות של צ'אטבוטים מבוססי AI
רכישת Semrush על ידי אדובי מצביעה על כך שענקית התוכנות הגרפיות מעריכה שחברות ישקיעו יותר בקידום ושיפור התוכן והאתרים שלהן כדי להופיע בצורה בולטת יותר בצ'אטבוטים מבוססי AI, כמו ChaGPT או ג'מיני וכו'.
ככל שהציבור משתמש יותר בצ׳טבוטים, סוכנים ודפדפני AI כדי לקרוא חדשות, למצוא מתכונים, לקנות או להזמין טיסות, כך שוק הדיגיטל מתרחב יותר ויותר והופך למכריע. המגמה הזו יוצרת הזדמנות גדולה לשחקנים קיימים בתחום ה- SEO, כמו Semrush, שמספקים כלים שמעצימים את החשיפה והטראפיק שנוצר משימוש בכלי AI חדשים.
לפי נתונים שאדובי פרסמה, נכון לחודש אוקטובר, התנועה לאתרי קמעונאות דרך צ׳אטבוטים מבוססי AI גדלה ב‑ 1,200% בהשוואה לשנה הקודמת. המספר הזה ממחיש עד כמה השימוש בכלים מבוססי AI הפך להיות מרכזי בהכוונת לקוחות לאתרים ובקידום מכירות.
Semrush כבר מפתחת כלים מתקדמים לתחום ה- AI כמו “Generative Engine Optimization” (אופטימיזציה למנועים גנרטיביים), וגם השיקה לא מזמן כלי חדש העוקב ומשפר ביצועי אתרים. הכלי משלב גם שיטות SEO מסורתיות וגם אופטימיזציה למנועי AI כמו ChatGPT, Claude, Copilot, Grok ו- Perplexity, כדי להעניק לעסקים חשיפה מירבית בכל הפלטפורמות החדשות.



