כשמדברים על צ’אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית (AI) או כפי שחלק מכם מכירים אותם – מודלי שפה גדולים (LLMs), נדמה שהשם "ChatGPT" הוא כמעט היחיד שנשמע בחדר. מחקר חדש מראה שזו לא רק תחושה, אלא גם מציאות שמגובה בנתונים מהעולם האמיתי.
חברת המחקר Statcounter, המתמחה במעקב אחר נתחי שוק של מערכות הפעלה, דפדפנים, רשתות חברתיות ועוד, החלה לעקוב גם אחר מספר הסשנים באתרים המציעים את הצ'אטבוטים הללו – ChatGPT, Gemini, Claude, Microsoft Copilot ואחרים. הנתונים הצביעו על מוביל ברור: ChatGPT רושם מעל 80% מכלל הסשנים, בפער ניכר מול המתחרים.
החברה החלה לעקוב אחר נתוני השימוש בצ’אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית במרץ האחרון והנתונים עדיין נותרו יציבים למדי מאז. ChatGPT ממשיך להוביל, כשמאחוריו מספר מתחרים בעלי נתחי שוק קטנים בהרבה.
Copliot ו- Perplexity עם נתונים מפתיעים
השינוי הבולט היחיד עד כה נרשם אצל Perplexity, שזכה ל- 16% מנתח השוק בקרב משתמשים אמריקאים במרץ, אך מאז ירד לכ- 6% בלבד. מנגד, Microsoft Copilot רשם עלייה מרשימה – מנתח שוק של פחות מ- 1% בתחילת התקופה, לכ- 10% כיום.
בארצות הברית, בחודש יולי, כ- 80.22% מכלל הסשנים בצ’אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית היו ב- ChatGPT, שממשיך להוביל בבירור את השוק. אחריו מדורגים Copilot של מיקרוסופט עם 9.51%, Perplexity עם 5.61%, Google Gemini עם 2.67%, Claude עם 1.56%, ו- Deepseek שנועל את הרשימה עם 0.43% בלבד.
יש לא מעט שאלות סביב מתודולוגיית איסוף הנתונים של Statcounter בכל הנוגע למעקב אחר הצ'אטבוטים הללו, מפני שהחברה לא פירטה עליה במלואה. הנתונים הכלליים שהיא מציגה מבוססים על ניתוח של למעלה מ- 5 מיליארד צפיות בדפים בלמעלה ממיליון וחצי אתרים בכל חודש.
קובצי הקוקיז (Cookies) המוטמעים באתרים מאפשרים ל- Statcounter לבדוק מאילו מכשירים מבקרים בהם, אילו מערכות הפעלה יש למבקרים ועוד. בכל הנוגע למנועי חיפוש, החברה משתמשת בקוקיז הללו כדי לזהות אם המשתמש הגיע מגוגל, בינג או כל מקור אחר, אך לא מפורט כיצד מיושמת שיטת המעקב אחר צ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית.