חברת OpenAI בוחנת אפשרות לשילוב פרסומות בתוך ChatGPT, כאשר על פי דיווחים, עובדי החברה כבר דנים בדרכים להטמיע אותן ישירות בתוך התשובות של הצ'אטבוט הפופולרי.
לפי דיווח ב- The Information, ענקית הבינה המלאכותית שואפת ליצור פורמט חדש של פרסום דיגיטלי, השונה מהמודלים הקיימים במנועי החיפוש והרשתות החברתיות. המהלך צפוי להתבסס על ניתוח היסטוריית השיחות של המשתמשים, במטרה להגיש תוכן ממומן שמותאם אישית לתחומי העניין שלהם.
בתגובה לדיווח, מסרה OpenAI ל- The Information כי ככל שהשימוש ב- ChatGPT הופך לנרחב ויכולותיו משתפרות, הם מחפשים דרכים להמשיך ולהנגיש יכולות בינה מתקדמות לקהל המשתמשים. "כחלק מכך, אנו בוחנים כיצד עשויות להיראות פרסומות בתוך המוצר שלנו", נמסר מהחברה. לצד זאת, ב- OpenAI הדגישו את חשיבות הקשר עם המשתמשים וציינו: "לאנשים יש מערכת יחסים המבוססת על אמון עם ChatGPT וכל גישה שנבחר תעוצב כך שתכבד את האמון הזה".
במסגרת הדיונים הפנימיים ב- OpenAI על אופן יישום הפרסום, עלו מספר אפשרויות: החל ממתן עדיפות לתוכן ממומן בתוך התשובות של הצ'אטבוט ועד להוספת "סרגל צד" שמציג מודעות רלוונטיות לשאילתת המשתמש. כמו כן, נשקלה אפשרות להצגת פרסומות רק כאשר השיחה קשורה לנושאי קניות או פעילויות דומות. הצעה נוספת שנבחנה היא הצגת מודעות כשלב משני בלבד, שיופיעו רק לאחר שהמשתמש יבחר ללחוץ על קישור מתוך התוצאות ש- ChatGPT סיפק.
כיום, המודל הכלכלי של ChatGPT מתבסס על שלושה ערוצי הכנסה עיקריים: מנויים בתשלום (Plus, Pro ו- Business), גישה ל- API למפתחים ומתן פתרונות לארגונים גדולים. מעבר לכך, OpenAI הצהירה כי היא צופה להתחיל להניב הכנסות גם ממשתמשים שאינם משלמים החל משנת 2026, עם צפי של כ- 2 דולרים למשתמש בשנה, שיצמחו ל- 15 דולרים עד שנת 2030.
למרות שהכנסותיה השנתיות של החברה הגיעו כבר ל- 10 מיליארד דולר השנה, היא טרם רשמה רווח מאז הקמתה ב- 2015 והפסדיה התפעוליים אף צפויים לזנק ל- 74 מיליארד דולר בשנה עד 2028. למרות הנתונים הללו, משקיעים בעולם וגם בישראל ממשיכים להזרים הון לחברה, אם כי חלקם כבר מתחילים להעלות שאלות בנוגע לרווחיות שלה בטווח הארוך.






