מאז שהושקה במאי 2023, אפליקציית ChatGPT המותאמת למכשירי אייפון ואנדרואיד הספיקה לייצר ל- OpenAI הכנסות של לא פחות מ- 2 מיליארד דולר. כך עולה מניתוח חדש של Appfigures, חברה המתמחה באיסוף נתוני הורדות והכנסות של אפליקציות במובייל.
לשם השוואה, מדובר בסכום של פי 30 בערך מסך כל ההכנסות של מתחרותיה יחד, כולל Claude, Copilot ואפילו Grok, מה שממחיש עד כמה ChatGPT חזקה בתחום ה- AI.
הכניסה 1.35 מיליארד דולר ב- 6 חודשים
בין ינואר ליולי 2025, אפליקציית ChatGPT ייצרה הכנסות בסך 1.35 מיליארד דולר, זינוק של 673% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בממוצע חודשי מדובר בכמעט 193 מיליון דולר – לעומת 25 מיליון בשנה שעברה.
ההכנסות של ChatGPT גבוהות פי 53 מהמתחרה הקרובה ביותר שלה – Grok, שמתחילת השנה הכניסה ל- xAI כ- 25.6 מיליון דולר בלבד. מדובר בכ- 3.2 מיליון דולר לחודש, שהם בקושי 1.9% מההכנסות החודשיות של אפליקציית ChatGPT.
צ’אטבוטים של חברות אחרות עדיין רחוקים מלהדביק את השליטה שיש ל- ChatGPT בתחום המובייל. עם זאת, חשוב לזכור שמדובר רק בחלק מהתמונה, שכן גם מנויים דרך האינטרנט, תוכניות ייעודיות לעסקים והכנסות מ- API תורמים משמעותית לקופה של החברות הללו.
לפי Appfigures, גם כשמסתכלים על ההוצאה לכל הורדה, ChatGPT שומרת על יתרון ברור של 2.91 דולר בממוצע, לעומת 2.55 דולר ב- Claude, ו- 0.75$ דולר ב- Grok ורק 0.28 דולר ב- Copilot. במילים אחרות, לא רק שהמשתמשים מורידים את אפליקציית ChatGPT יותר, אלא הם גם מוציאים עליה הרבה יותר כסף.
שליטה מוחלטת גם בנתוני ההורדות
גם בכמות ההורדות של האפליקציה הפער חד וברור – אפליקציית ChatGPT התוקנה עד כה בכ- 690 מיליון מכשירים ברחבי העולם, לעומת Grok שהתוקנה בכ- 39.5 מיליון מכשירים בלבד.
ממוצע ההורדות החודשי של אפליקציית ChatGPT ברחבי העולם עומד כעת על כ- 45 מיליון, עלייה של 180% מכ- 16 מיליון הורדות בחודשים ינואר עד יולי 2024.
בשנת 2025, אפליקציית ChatGPT הורדה 318 מיליון פעמים, פי 2.8 יותר ממספר ההורדות שנרשמו באותה תקופה בשנה שעברה. מהנתונים עולה גם כי הודו היא השוק הגדול ביותר של ChatGPT ומהווה 13.7% מכלל ההורדות, לעומת ארצות הברית שנמצאת במקום השני עם 10.3% מכלל ההורדות.