כשתראו בועה קופצת, תדעו: פייסבוק מנסה להפוך לטיקטוק

מטא (Meta) שוב מנסה להחזיר את פייסבוק (Facebook) לקדמת הבמה, והפעם דרך רילס (Reels).

החברה משדרגת את מנוע ההמלצות כך שילמד את תחומי העניין של המשתמשים מהר יותר ויציג עבורם סרטונים חדשים ורלוונטיים. המהלך הוא חלק מהמאמץ של מארק צוקרברג להחזיר את "פייסבוק הישנה" לתמונה, כשהמטרה ברורה: להיאבק ראש בראש עם טיקטוק על תשומת הלב של דור הווידאו הקצר.

 

כדי לשמור על הפיד רענן ודינמי, פייסבוק מציגה כעת תוכן יותר עכשווי, עם עלייה של כ- 50% במספר הרילסים החדשים שהיא מציגה באותו יום. בנוסף, תכונה חדשה בשם “בועות חברים” תציג את החברים שאהבו את הסרטון, ולחיצה על הבועה תפתח שיחה פרטית איתם, כי בפייסבוק רוצים שהצפייה תהיה לא רק ויזואלית, אלא גם חברתית.

במטא מציינים כי "לראות לייקים מחברים תמיד היה חלק מרכזי בחוויית פייסבוק, ואנחנו ממשיכים לבנות תכונות כמו בועות, שמחזירות אותנו לשורשים שלנו". לפי דוח שהחברה פרסמה, זמן הצפייה בווידאו בפייסבוק קפץ ביותר מ- 20% בשנה האחרונה. תוצאה ישירה של שדרוגי האלגוריתם וההתמקדות ברילס.

ביוני האחרון, הכריזה החברה כי כל סרטון בפייסבוק יהפוך לרילס, תוך ביטול מגבלת האורך. זהו צעד נוסף להפוך את הפלטפורמה לכזו המתמקדת יותר בוידאו קצר, מהיר וממכר.

למרות הניסיונות של מטא לקדם סרטונים בפייסבוק, חשוב לזכור כי קהל המשתמשים של הפלטפורמה הזו הוא קצת יותר מבוגר ומגוון מזה של טיקטוק. פחות משתמשים שגוללים בלי הפסקה ויותר כאלה שמחפשים חיבורים ותוכן משמעותי. ועדיין, רבים מהם התמכרו לווידאו הקצר.

ייתכן שהמהלך של מטא יחזיר עניין לפייסבוק, אבל לא בטוח שהוא יצליח לשנות את התנהגות המשתמשים וההרגלים הישנים שלהם.

אולי יעניין אותך גם

 
דילוג לתוכן