עד לאחרונה, רוב משתמשי גוגל ג'מיני לא ידעו מהן מגבלות השימוש שמציבה גוגל בכל אחת מהתוכניות שהיא מציעה. מה ההבדלים בין התוכנית הבסיסית לפרימיום והיכן עובר הקו שמפריד בין שימוש חופשי למוגבל ? כעת, החברה עדכנה את עמוד התמיכה הרשמי שלה וחושפת בפירוט את מגבלות השימוש, ואת אפשרויות השדרוג הזמינות למנויים בשירותי ה- AI שלה.
במקום ההצהרות המעורפלות שהיו עד כה, שבהן השתמשה גוגל, כמו "גישה מוגבלת" או "ייתכן שנצטרך להגביל את מספר השיחות", החברה סוף-סוף חושפת את המספרים המדויקים.
משתמשי Gemini 2.5 Pro בתוכנית החינמית מקבלים עד 5 הנחיות (פרומפטים) ביום בלבד, בעוד שמנויי AI Pro כבר נהנים מ- 100 הנחיות מדי יום. המסלול המתקדם וגם היקר ביותר שגוגל מציעה שנקרא AI Ultra, מעניק גישה נדיבה במיוחד למשתמשיו של עד 500 הנחיות ביום.
החשיפה מצד החברה לא רק מפשטת את חוויית המשתמש, אלא גם מציבה גבולות ברורים בין החבילות ומאפשרת לכל אחד לבחור את המסלול שמתאים לו, בין אם מדובר במשתמש מזדמן ובין אם מדובר במשתמש "כבד" שזקוק לכל הכוח והתכונות שגוגל מציעה.
אבל לא רק ההנחיות קיבלו מגבלות ברורות, גם ליכולות המתקדמות יותר של ג'מיני יש מגבלות המותאמות לתוכנית שבה הן מוצעות.
משתמשים בתוכנית החינמית יאלצו להסתפק ב- 5 דוחות "מחקר עמוק" (Deep Research) וביצירת 30 תמונות ביום באמצעות מחולל התמונות המתקדם של החברה. אמנם זוהי כמות סבירה למשתמשים מזדמנים, אך היא לא תספיק ליוצרי תוכן או מעצבים שעובדים על פרויקטים בקנה מידה גדול.
משתמשים שרוצים או צריכים ליצור יותר תמונות, ימצאו את מבוקשם בתוכניות Pro ו- Ultra שמאפשרות ליצור 1,000 תמונות ביום, ויהנו גם מגישה נרחבת יותר לכלי המחקר.
המהלך הזה לא רק מעניק למשתמשים שקיפות מלאה וביטחון בבחירת התוכנית הנכונה עבורם, אלא גם מסמן את הכיוון שאליו גוגל מכוונת – הענקת שירותים חכמים ומתקדמים, אך עם גבולות ברורים שמבדילים בין התוכנית החינמית לאלה המוצעות בתשלום.