ענקית החיפוש גוגל (Google), הכריזה השבוע על פיצ’ר חדש בשם "מקורות מועדפים" (Preferred Sources), שיאפשר למשתמשים לבחור בעצמם אילו אתרי חדשות הם מעדיפים לראות בתוצאות החיפוש. במילים אחרות, סוף-סוף אפשר לסנן את הרעש וליצור פיד חדשות מותאם אישית שבו מופיעים רק תכנים מהמקורות האהובים עליכם.
הפיצ'ר החדש שגוגל הוסיפה למנוע החיפוש שלה יאפשר לכם להרכיב רשימה אישית של מקורות מועדפים – מהאתר של העיתון המקומי ועד הבלוג הטכנולוגי האהוב עליכם. המקורות שתבחרו יקבלו קדימות, יופיעו יותר בקרוסלת "הסיפורים המובילים" ואפילו יזכו למדור מיוחד בשם "מהמקורות שלכם", שבו יופיעו חדשות שמגיעות ישירות מהאתרים שמהם אתם צורכים תכנים בדרך כלל.
פיצ'ר מתבקש שיעניק למשתמשים יותר שליטה על התכנים שהם צורכים
בשלב זה גוגל החלה להשיק את הפיצ’ר "מקורות מועדפים" בארה״ב ובהודו בלבד, ומותירה את שאר העולם במתח. נכון לעכשיו, החברה לא התחייבה אם ומתי הפיצ'ר יגיע למדינות נוספות, כך שבינתיים, מי שלא גר באחת משתי המעצמות האלה, כולל ישראל, יצטרך להמשיך להסתפק בפיד חדשות “רגיל”.
בעידן שבו הפיד שלנו מוצף באינסוף כותרות, פרשנויות וקליקבייטים, האפשרות לבחור אתרי חדשות מועדפים היא לא רק פינוק, אלא צורך אמיתי.
הפיצ'ר מאפשר למשתמשים לצרוך מידע ממקורות שהם סומכים עליהם, לצמצם רעשים ותוכן לא רלוונטי ולהבטיח שחדשות חשובות באמת לא ילכו לאיבוד בין ים של ידיעות ומאמרים.
בסופו של דבר, מדובר בצעד קטן שמחזיר למשתמשים את השליטה על התוכן שהם רוצים לצרוך במהלך היום.