גוגל משנה שוב את הדרך שבה אתם רואים פרסומות בתוצאות החיפוש. מעכשיו, המודעות יקבלו תווית בולטת וברורה יותר וגם תוכלו להסתיר אותן אם הן לא מעניינות אתכם. נשמע מדהים, אבל יש קאץ' – קודם תצטרכו לראות אותן לפני שתוכלו להעלים אותן.
עד עכשיו, גוגל סימנה כל תוצאה ממומנת בנפרד עם תגית "ממומן", אבל זה עומד להשתנות. השיטה החדשה מרכזת את כל המודעות האלה יחד בקטע ייעודי שנפתח בחלק העליון של העמוד, עם תווית גדולה וברורה שנשארת גם כשגוללים מטה. בתחתית הקטע תופיע אפשרות להסתיר את כל התוצאות הממומנות, אבל תצטרכו קודם לעבור עליהן. לחיצה אחת תסתיר אותן ולחיצה נוספת תפתח אותן שוב. העדכון כבר החל להתגלגל גם למחשבים שולחניים וגם למכשירים ניידים.
במהלך השנים גוגל טשטשה בהדרגה את ההבדלים בין תוצאות ממומנות לתוצאות אורגניות, מהלך שעורר לא מעט ביקורת מצד משתמשים ומומחים. שינוי משמעותי נרשם ב- 2020, כשהחברה החליפה את התיוג הישן – “פרסומת” במונח המעודן יותר “ממומן”.
בגוגל מתארים את העדכון החדש כניסיון "להפוך את הניווט לפשוט יותר" ,אבל אם באמת רצו להקל על המשתמשים, לא היה עדיף לאפשר למשתמשים להסתיר את המודעות בלי "לחייב" אותם לעבור עליהן ? כנראה שגוגל לא תוותר כל כך מהר על מקור ההכנסה המרכזי שלה.
השינויים האחרונים בתצוגת המודעות הם רק חלק מהמהפכה הגדולה שמתחוללת בגוגל עם כניסתה של הבינה המלאכותית. מנוע החיפוש כבר לא מציג רק רשימות של קישורים, אלא מנסה לספק תשובות ישירות ומיידיות באמצעות "מצב AI", מה שמצמצם באופן משמעותי את כמות האתרים שמופיעים בתוצאות החיפוש.