בגלל ה- AI: מיקרון מחסלת את המותג Crucial

ענקית השבבים מיקרון (Micron) מודיעה כי בתחילת 2026 היא תפסיק לייצר מוצרים עבור מותג ה- RAM והאחסון לצרכנים שלה – Crucial. ההחלטה מגיעה על רקע ההתמקדות ההולכת וגוברת של החברה בארגונים גדולים, ובעקבות שינוי בסדרי העדיפויות בעולם השבבים בגלל ה- AI.

למרות שהמותג Crucial ייסגר בפברואר 2026, החברה מבטיחה להמשיך לתמוך במוצרים הקיימים בשוק ולהעניק שירותי אחריות. עם זאת, היא לא פרסמה פרטים לגבי משך הזמן בו התמיכה תימשך, מה שמשאיר צרכנים רבים עם שאלות רבות לגבי עתידם של מוצריהם.

 

ענקיות ה- AI הסתערו על זכרונות RAM ואחסון

חברות ענק בתחום ה- AI (בינה מלאכותית) כבר הצטיידו במלאים גדולים של רכיבי חומרה החשובים למחשבים שלהן, כמו זכרונות DRAM וכונני אחסון SSD, שאותם Crucial מכרה לצרכנים. זו הסיבה העיקרית לכך שהמחירים של ה- DRAM זינקו וה- SSD בעקבותם. גם יצרניות מחשבים מזהירות שהן צפויות להעלות את המחירים עוד החודש, בעקבות ההתייקרות של רכיבי החומרה.

מיקרון מעדיפה לייצר ולמכור זכרונות RAM וזכרונות לאחסון לענקיות ה- AI, מפני שהן מוכנות לשלם הרבה יותר על אותם הרכיבים. לעומת זאת, בשוק הצרכני, המחירים נמוכים והרווח קטן. לכן, החברה מעדיפה להשקיע את המשאבים שלה במקום שבו היא מרוויחה יותר.

הזכרונות משמשים לבניית מחשבים עוצמתיים ומרכזי נתונים

ענקיות ה- AI רוכשות כמויות גדולות של זכרונות RAM ואחסון כדי לבנות את מחשבי העל ומרכזי הנתונים שלהן. מדובר במערכות שדורשות כוח עיבוד עצום, לכן הן דורשות רכיבים רבים וצריכות אותם במהירות – בקצב שהשוק הצרכני בכלל לא מתקרב אליו, מה שהופך אותן ללקוחות הגדולים והמשתלמים ביותר עבור היצרניות.

סומיט סדנה (Sumit Sadana), נשיא בכיר ומנהל עסקים ראשי במיקרון אמר "הצמיחה המונעת על ידי בינה מלאכותית במרכז הנתונים הובילה לעלייה בביקוש לזיכרון ואחסון. מיקרון קיבלה את ההחלטה הקשה לצאת מהשוק הצרכני של Crucial על מנת לשפר את ההיצע והתמיכה עבור לקוחותינו הגדולים והאסטרטגיים במגזרים הצומחים מהר יותר. הודות לקהילת צרכנים נלהבת, המותג Crucial הפך לשם נרדף למנהיגות טכנית, איכות ואמינות של מוצרי זיכרון ואחסון מתקדמים. ברצוננו להודות למיליוני לקוחותינו, למאות שותפינו ולכל חברי הצוות של מיקרון שתמכו במסע של Crucial ב- 29 השנים האחרונות".

דבריו של סדנה מרמזים בבירור שמיקרון מעדיפה יותר את העסקים הגדולים מאשר את הצרכנים הפרטיים. לדבריו, התמקדות בלקוחות ארגוניים משפרת את הביצועים לטווח הארוך ויוצרת ערך גבוה יותר עבור החברה.

אולי יעניין אותך גם

 
דילוג לתוכן