קופיילוט מקבל פנים: סוף סוף אפשר לדבר עם מישהו קצת אנושי

מיקרוסופט (Microsoft) מנסה להפוך את עולם הבינה המלאכותית לאנושי יותר ומעניקה לעוזר ה- AI החכם שלה – קופיילוט (Copilot), "פנים מונפשות" שניתן לשוחח איתן.

התכונה הניסיונית שנקראת "פורטרטים" (Portraits), זמינה כרגע בארצות הברית, בריטניה וקנדה בלבד, ומציעה 40 דמויות אנושיות מעוצבות שעונות עם הבעות פנים טבעיות ומשתנות בזמן אמת, וכל זאת במטרה ליצור שיחה אמיתית יותר בין האדם למכונה.

 

מיקרוסופט מתייחסת למהלך הזה כצעד רציני בדרך להפוך את קופיילוט לדמות פחות רובוטית ויותר "אנושית". במקום להרגיש כאילו אתם מקריאים פקודות למסך קר, תוכלו לבחור לעצמכם פנים וקול לשוחח איתם. הרעיון פשוט: אם זה מרגיש טבעי יותר, המשתמשים ידברו יותר, ישתפו יותר ואולי גם יתחברו יותר לכלי שעד לא מזמן היה עוד תיבה טקסטואלית עם תשובות יבשות.

בעוד שהתכונה הקודמת Copilot Appearance הציעה רק דמות בסיסית בצורת טיפה, גרסת הפורטרטים החדשה לוקחת את האווטארים צעד אחד קדימה ומביאה פרצופים אנושיים. במיקרוסופט מקווים שהשדרוג הזה יטשטש את הגבול בין שיחה עם בינה מלאכותית לבין שיחה אנושית יומיומית.

הטכנולוגיה שמאחורי התכונה "פורטרטים" מבוססת על VASA-1, מנוע AI ניסיוני של חטיבת המחקר במיקרוסופט, שמסוגל להפוך תמונה סטטית לדמות "חיה" בזמן אמת. באמצעותו ניתן ליצור הבעות פנים טבעיות, תנועות ראש ותיאום שפתיים מלא מתמונה אחת בלבד, בלי הצורך להשתמש במודלים תלת-ממדיים מורכבים.

מיקרוסופט נוקטת בגישה זהירה ומודעת לסיכונים הכרוכים באינטראקציה מסוג זה. החשש נובע, ככל הנראה, מאירועים דומים שהתרחשו עם צ'אטבוטים מתחרים, כמו אלה של חברת Character.AI למשל, שהיו מעורבים באינטראקציות בעייתיות ומזיקות.

במיקרוסופט הסבירו כי "כל פורטרט עוצב בכוונה בצורה מסוגננת ולא פוטו-ריאליסטית. אנו מציעים מגוון ויזואלי תוך שמירה על אותה אינטליגנציה ואותם אמצעי בטיחות של קופיילוט שעליהם אתם סומכים".

בשלב זה, התכונה זמינה רק לקבוצה מצומצמת של משתמשים מעל גיל 18, עם הגבלות זמן יומיות ומגבלות על אורך השיחה. בנוסף, כל שיחה כוללת אינדיקטורים ברורים לכך שאתם מתקשרים עם טכנולוגיית בינה מלאכותית, כדי למנוע בלבול או הטעיה.

אולי יעניין אותך גם

 
דילוג לתוכן