מיקרוסופט (Microsoft) היא כמו החבר הזה שמגיע למסיבת יום הולדת עם המתנה הכי לא צפויה. לכבוד חגיגות 50 שנה להיווסדה, השיקה החברה קרוקס במהדורה מוגבלת בהשראת Windows XP, עם רקע ה- Bliss האייקוני על הנעל וסיכה של קליפי, העוזר הווירטואלי שכולנו אהבנו (או לא).
לפי The Verge, המהדורה המיוחדת של קרוקס זמינה כרגע להזמנה מוקדמת לעובדי מיקרוסופט בלבד, שמקבלים "עדיפות ראשונה" לפני ההשקה העולמית. הנעליים עולות 80 דולר ומגיעות עם חבילה המכילה שש סיכות בעיצובים נוסטלגיים, כמו הלוגו הראשון של MSN, הסמל של הדפדפן אינטרנט אקספלורר, קליפי וסמן עכבר.
על הקרוקס מצויירים השמיים הכחולים והעננים המהפנטים שמופיעים ברקע של שולחן העבודה המוגדר כברירת מחדל ב- Windows XP, ויש להם סוליה ירוקה בצבע של הדשא המופיע ברקע. תמונת הרקע הזו שבה יש גבעה ירוקה תחת שמיים כחולים, צולמה ב- 1996 על ידי צ'ארלס אוריר בעמק נאפה, קליפורניה, אחרי סערה וללא עריכה כלל. מיקרוסופט הפכה אותה לרקע ברירת המחדל של Windows XP ב- 2001 ומאז היא הפכה לאחת התמונות הכי מוכרות בעולם.
לאריזה של הקרוקס החברה צירפה גם תיק גב עם שרוכי משיכה בעיצוב של הרקע הנוסטלגי, למקרה שתרצו לגרום לעוד אנשים במשרד להביט לכיוונכם ולצחוק.
ההשקה של נעלי הקרוקס מצטרפת למסורת שיצרה מיקרוסופט בשנים האחרונות, של מכירת מוצרים במהדורות מיוחדות, שמטרתם לעורר נוסטלגיה אצל משתמשי העבר. הדוגמה הבולטת ביותר לכך היא סדרת "הסוודרים המכוערים" שהיא החלה לשווק בשנת 2019.
מטרת ההשקות היא לא רק ליצור עניין ונוסטלגיה, אלא גם לשמש למטרות צדקה. בדרך כלל, חלק מההכנסות נתרם לארגונים שונים. התגובות להשקות הללו מעורבות, בעוד שרבים שיבחו את המחווה ההומוריסטית והנוסטלגית, אחרים ראו בכך גימיק שיווקי מיושן ואף הגדירו את העיצובים כ- "מכוערים מדי". עם זאת, ברור שהמהלכים הללו הצליחו למשוך תשומת לב עולמית ולחבר מחדש את החברה עם קהל המעריצים הוותיק שלה.