חברת Momenta, סטארט אפ סיני בולט בתחום הטכנולוגיה האוטונומית, נמצאת בעיצומו של גיוס הון חדש שיכול להקפיץ את שוויה לכ- 6 מיליארד דולר. כך דיווחו ל- CNBC שני מקורות המעורים בפרטי הגיוס. אם הגיוס יצליח, הוא יציב את החברה בחזית המרוץ העולמי לפיתוח כלי רכב ללא נהג וישקף את האמון הגובר של משקיעים בטכנולוגיות פורצות דרך המפותחות בסין.
הערכת השווי הנוכחית, העומדת על כ- 6 מיליארד דולר, אינה סופית. לדברי אחד המקורות, שביקש לשמור על עילום שם מאחר ואינו מורשה לדבר על פרטי הגיוס בפומבי, שוויה של החברה עשוי להשתנות ככל שיתקדם תהליך גיוס ההון. השינוי עשוי להיות מושפע מגורמים שונים, כמו היקף הביקוש מצד משקיעים, תנאי השוק המשתנים והתקדמות טכנולוגית פנימית של החברה עצמה.
מציעה טכנולוגיית נהיגה אוטונומית מתקדמת
חברת Momenta, הממוקמת בבייג'ינג, מתמחה בפיתוח תוכנות ואלגוריתמים המיועדים ליצרניות רכב המעוניינות לשלב יכולות נהיגה אוטונומית מתקדמות בכלי הרכב שלהן. לפי החברה, מערכות ה- ADAS (ראשי תיבות של Advanced Driver Assistance Systems) שהיא מפתחת, מאפשרות למכוניות לבצע פעולות מסוימות באופן עצמאי, כמו למשל: לעבור נתיב באופן אוטומטי.
יכולות אלה מציבות את Momenta בחזית הטכנולוגיה, שכן הביקוש למערכות עזר חכמות הולך וגובר. המיקוד של החברה בפיתוח פתרונות תוכנה, בניגוד לייצור רכבים שלמים, מייצר עבורה יתרון אסטרטגי ומאפשר לה לשתף פעולה עם מגוון רחב של יצרניות רכב מסביב לעולם.
שיתוף פעולה גדול עם מרצדס
לפני קצת יותר משבוע Momenta ו- מרצדס בנץ, הכריזו על עסקה משמעותית שתביא את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית של הסטארט אפ הסיני לדגם ה- CLA החשמלי החדש של ענקית הרכב הגרמנית, שמיועד לשוק הסיני.
הטכנולוגיה של החברה תפעיל את מערכת העזר לנהג של מרצדס במגוון רחב של תרחישים, כולל נהיגה בכבישים מהירים, רחובות עירוניים ואף בזמן חניה. שיתוף פעולה זה, שהוכרז בהודעה לעיתונות, מצביע על ההכרה הגוברת של יצרניות רכב בינלאומיות בחדשנות הטכנולוגית המגיעה מסין ומהווה צעד אסטרטגי עבור מרצדס לחיזוק מעמדה בשוק הרכב הגדול בעולם.
שיתוף הפעולה בין שתי החברות צפוי גם להתרחב מעבר לדגם ה- CLA, כאשר טכנולוגיית הנהיגה של Momenta תשתלב בסך הכל ב- 40 דגמים שונים של מרצדס בעתיד הקרוב.
ל- Momenta יש כבר רשימה מכובדת של משקיעים, ביניהם: טנסנט (Tencent), חברת ההשקעות הממשלתית של סינגפור טמסק (Temasek), וכן יצרניות רכב מובילות, כמו: סאיק מוטור (SAIC Motor), טויוטה (Toyota) ומרצדס-בנץ.
לצד ההסכם עם מרצדס, Momenta גם מתכוננת להנפקה ראשונית לציבור. לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, החברה שוקלת להעביר את ההנפקה המתוכננת מניו יורק להונג קונג. המעבר לפנינה של המזרח עשוי לשקף את הדינמיקה הגיאו-פוליטית הנוכחית ואת הרצון של חברות טכנולוגיה סיניות להיסחר בבורסות קרובות יותר למדינות האם שלהן.