חברת OpenAI, המתחזקת את הצ'אטבוט הפופולרי ChatGPT, ביצעה לאחרונה צעד מפתיע והסירה באופן זמני את הפרסומות שהופיעו בחלון הצ'אט.
חוקרים בכירים בחברה הסבירו כי ההחלטה התקבלה כדי שבחברה יוכלו להתרכז בשיפור רמת הדיוק של המודל. כלומר, במקום להציג מודעות ולהרוויח כסף, OpenAI מעדיפה לעבוד כרגע על שיפור היכולות של הצ'אטבוט שלה כדי שיוכל לענות באופן מדויק ואמין יותר לשאלות המשתמשים.
בתחילת דצמבר, משתמש בשם Benjamin De Kraker, פרסם בחשבון ה- X שלו צילום מסך שבו ניתן לראות מודעה של חברת "טארגט" (Target) מתחת להתכתבות שהייתה בכלל קשורה ל- BitLocker של Windows והוא התלונן על האופן שבו ChatGPT הציג לו פרסומת.

בתגובה לפוסט, מארק צ'ן (Mark Chen), ראש מחלקת המחקר ב- OpenAI, רשם בחשבון ה- X הפרטי שלו "אני מסכים שצריך להיזהר מכל דבר שמרגיש כמו פרסומת ונכשלנו בכך. כיבינו הצעות מסוג זה בזמן שאנחנו משפרים את רמת דיוק המודל. אנחנו גם בוחנים בקרות טובות יותר, כדי שתוכלו להפחית או לכבות אותן אם אינכם חושבים שהן מועילות".
מאז שמודלי שפה גדולים (LLM's) החליפו אצל לא מעט אנשים את מנועי החיפוש המסורתיים, ענקיות ה- AI מתמודדות עם אתגר גדול במיוחד: איך להרוויח כסף מהשאלות שמקלידים המשתמשים. גוגל למשל, הוסיפה למצב AI בג'מיני פרסומות בדמות המלצות על תכנים שהתפרסמו באתרי צד שלישי הכוללות קישורים.
גם קופיילוט (Copilot) של מיקרוסופט הציג מדי פעם פרסומות, אם כי בתדירות נמוכה יותר.






