הרשת החברתית X עומדת להשיק בקרוב את שוק הכינויים החדש שלה שייקרא X Handle Marketplace, ויאפשר למשתמשי פרימיום פלוס ופרימיום עסקי למצוא שמות משתמש לא פעילים ולרכוש אותם.
הכינויים יחולקו לשתי קטגוריות עיקריות: כינויי עדיפות (Priority handles), שיינתנו בחינם ויכללו לרוב שמות מלאים, צירופי מילים או שילובים אלפאנומריים, וכינויים נדירים (Rare handles), שיוצעו בתשלום. המחיר עבור כינוי נדיר עשוי לנוע בין $2,500 ועד לסכום בן 7 ספרות, בהתאם לביקוש ולרמת הייחודיות שלו.
שירות שנוצר כדי להגדיל את מספר המנויים
ב- X מתייחסים לשירות החדש כשירות מתמשך ולא כחד-פעמי, שמטרתו לפתות משתמשים נוספים להירשם כמנויים משלמים. אם משתמש יצליח להשיג כינוי חדש דרך השוק, הכינוי הישן שלו "יוקפא".
החברה מציינת כי ייתכן שבעתיד היא תציע שירות הפניה מהכינוי הישן לחדש, אך זאת בתשלום נוסף. היא מדגישה כי במידה ומשתמש יבטל או ישנמך את המנוי שלו ב- X, שם המשתמש שלו יחזור אוטומטית לשם המקורי והוא יאבד את הגישה לשם המשתמש שאותו רכש דרך שוק הכינויים.
בפוסט שהחברה פרסמה בחשבון Handle Marketplace היא רשמה "שוק X Handle הוא הפתרון הראשון שלנו בתעשייה להפצה מחדש של כינויים שאינם בשימוש. מנויי פרימיום זכאים יוכלו לחפש ולבצע בקשות, עם אפשרויות חינמיות וגם בתשלום".
מה החשיבות של שם משתמש מיוחד ?
שם משתמש נדיר וייחודי ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, X, אינסטגרם וכו', הוא הרבה יותר מסתם שם משתמש. הוא משמש כנכס דיגיטלי וכסמל סטטוס מובהק. המשמעות שלו טמונה בכך שהוא מעיד על בלעדיות, ותק או יכולת כלכלית/מעמד של המשתמש.
כינוי קצר, קליט, שם פרטי ומשפחה נפוצים או מילה בודדת ומוכרת מעידים כי אותו משתמש הצליח להקדים את כולם (אם השיג אותו בחינם עם השקת הרשת) ולהשיג אותו או היה מוכן לשלם סכום משמעותי עבורו (בשוק הכינויים).
שם משתמש כזה משדר אמינות, מקצועיות ונוכחות דומיננטית יותר, במיוחד עבור עסקים, משפיענים או דמויות ציבוריות. בעידן הדיגיטלי, שם כזה משמש ככרטיס ביקור לכל דבר המייחד את המשתמש מקהל המשתמשים הרחב ולעיתם גם מקנה לו יתרון על המתחרים.