Skip to main content

פייסבוק מכריזה: ניתן ליצור עד 5 פרופילים שונים תחת חשבון אחד

 |  Yossi Demri

יש כיום לא מעט משתמשים בפייסבוק שיש להם שני חשבונות - אחד פרטי ואחד עסקי, אך כל אחד מהם נפתח באמצעות כתובת מייל שונה. מי שלא רוצה להשתמש בכתובת מייל נוספת כדי ליצור חשבון נוסף, פשוט יוצר עמוד לעסק, למותג או למוצר שלו תחת החשבון הפרטי שלו.

פייסבוק (Facebook) הודיעה כי היא מאפשרת ליצור מספר פרופילים תחת חשבון אחד, אך עם הגבלה של עד 5 פרופילים שונים. כל פרופיל יתפקד באופן עצמאי, כלומר יהיו לו הודעות, התראות והגדרות חשבון משלו.

המשתמשים יכולים ליצור 4 פרופילים נוספים תחת הפרופיל הראשי שלהם, כך שבסך הכל יהיו ברשותם 5 פרופילים. המעבר בין פרופיל לפרופיל יתבצע בדיוק כמו באינסטגרם וכמו שעוברים כיום בין הפרופיל האישי לעמוד העסקי בפייסבוק - מתוך החשבון, מבלי הצורך לצאת ממנו.

פיצ'רים מסוימים כמו המרקטפלייס (Marketplace), דייטינג (Dating), מצב מקצועי ותשלומים לא יהיו זמינים בפרופילים הנוספים בהתחלה. עם זאת, יהיו פיצ'רים כמו שליחה וקבלת הודעות שיהיו זמינים באפליקציית פייסבוק ובאתר. בהמשך תהיה גם תמיכה בפייסבוק מסנג'ר.

לפי פייסבוק, הגדרות מסוימות כמו מי יכול לצפות בפוסטים המתפרסמים בפרופיל או מי יכול לשלוח בקשות חברות לפרופיל יתפקדו בנפרד עבור כל פרופיל חדש שהמשתמשים יצרו. החברה מציינת גם כי הפרופיל הראשי לא יציג את את הפרופילים הנוספים שהמשתמשים יצרו, זאת בכדי לשמור על פרטיות המשתמשים.

כמו כן, השם המופיע בפרופיל הראשי חייב להיות השם האמיתי של המשתמשים שבו הם משתמשים בחיי היום-יום.

לפרופילים הנוספים ניתן לבחור כל שם והחשש הראשוני שעולה הוא שאנשים מסוימים עלולים להשתמש בהם לרעה - למטרות התחזות למשל. פייסבוק טוענת כי לא ניתן להתחזות לאנשים אחרים או להסוות את זהות המשתמש, או לזייף מידע כמו גיל ומיקום באמצעות הפרופילים הנוספים, אך היא לא הסבירה איך היא תבדוק את זה.

בפוסט ההכרזה שפרסמה החברה היא רשמה כי "אם מישהו הפר לאחרונה את המדיניות שלנו או ממשיך להפר אותה שוב ושוב, הוא לא יוכל ליצור פרופילים נוספים. אם הוא מפר שוב ושוב את המדיניות שלנו באמצעות הפרופילים הנוספים, יינקטו פעולות מתאימות בחשבון שלו ובפרופילים המשוייכים אליו".

עוד מציינת החברה כי הכללים שלה נגד התחזות חלים על כל הפרופילים.

| אולי יעניין אותך גם


 



הצטרפו אל +900 גולשים, המקבלים עדכונים שוטפים על תוכן עדכני ובלעדי של חדשות, מדריכים וסיקורים למחשבים ולסלולר